09126389245

با کف سابی بتن آشنا شویم

چیزی نزدیک به ۱۰۰ سال است که در جهان به بازسازی و زیباسازی سطوح کف در صنعت ساختمان اهمیت داده می شود و با پیشرفت های فنآوری دستگاه های کف ساب با موتورهای گشتاور بالا و انواع پد، سمباده و الماس برای پولیش و صیقلی ساختن انواع کف و سطح روکش زمین همچون انواع سنگ ، بتن، موزاییک ، سرامیک و… بهره گرفته می شود. در این میان ساب سطح و کف جایگاه ویژه ای دارد . در این نوشته می خواهیم با کف سابی بتن آشنا شویم :

دستگاه کف سابی بتن چیست ؟

دستگاه کف سابی بتن دارای اجزایی همچون دینام یا موتور، منبع آب ، تسمه ، یک صفحه با قابلیت قراردادن لقمه ها ، لاستیک بیرون صفحه برای جلوگیری از پاشیدن آب به بیرون می باشد. دستگاه کف ساب با استفاده از ابزارهای ویژه (که لقمه نامیده می شوند) سطح مورد نظر را صاف می نماید و تمام رنگ ها یا موادزائدی که روی آن ریخته و خشک شده باشد ( مانند بقایای ملات، سیمان  و یا چسب) را یکدست و بدون پستی و بلندی                          می نماید. هزینه کف سابی بتن به دلیل سختی سطح و ابزار های مورد نیاز از سایر خدمات ساب روی سنگ یا موزاییک گران تر است.

دستگاه کف سابی بتن با استفاده از ابزارهای ویژه (که لقمه نامیده می شوند) سطح مورد نظر را صاف می نماید

هدف از  کف سابی بتن

هدف از کف سابی بتن هموار کردن سطح بتنی و آماده سازی کف برای ریختن اپوکسی با نصب کف پوش، پارکت یا لمینیت می باشد. بدیهی است در غیراینصورت علی رغم وقت هزینه ای که صرف شده ، تراز نبودن زیر سطح به شکلی نازیبا به چشم آمده و از سوی دیگر به مرور موجب ترک خوردن یا شکستن روکش مورد نظر می شود .

بتن چیست؟

بتن هر چند زیبا نیست ، اما یک ماده مهم در صنعت ساختمان است.این ماده از آمیخته ماسه و سیمان به دست آمده وخاصیت آن مقاومت بالا در برابر ضربه ، تغییر دما ، فشار و تنش می باشد.

 

مراحل کف سابی بتن

در ابتدا کفساب باید با  دستگاه ساب کف را آنقدر بسابد تا محوطه هم سطح شود . سپس کاربر با بتونه ، خلل و فرج و شکاف‌های احتمالی را پر می‌کند و در مرحله بعدی با استفاده از پدها و لقمه ‌های مخصوص ، کار را به پایان می رساند . جزئیات کف سابی بتن به شرح زیر می باشد:

کف سابی بتن شامل ۳ مرحله است. در مرحله نخست با  الماس زبر و سخت تر با هدف برداشتن لایه اولیه به صورت کامل انجام می گیرد. سپس با دقت بیشتر از الماس نرم بهره می گیریم تا هموار سازی سطح بصورت دلخواه انجام شده و با رفع برجستگی های زائد روی سطح روی آن به سهو چاله ایجاد نکنیم . در پایان الماس نرم تر را به کارمی­گیریم تا سطح بطور کامل تراز و یک دست گردد. برای سطح ناهموار و کف سابی بتن لازم است لقمه های شماره  ۳۶ یا ۴۶، سپس لقمه ۶۰ و در پایان کار از لقمه ۱۲۰ بهره  بگیریم.

توجه :

آگاهی و تجربه کاربر دستگاه کف سابی بتن در کیفیت نهایی ، وقت صرف شده ،‌کاهش استهلاک دستگاه بسیار مهم است .

اجرای کفسابی سنگ

درتمام نقاط کفسابی انواع سنگ گرانیت،دهبید،هرسین وغیره بادستگاه ولوازم ایتالیایی بالاترین کیفیت